Lima, Peru dag 1-3

27 april 2018 - Lima, Peru

Hola amigos!
Weer een nieuwe reis, maar deze keer con mi novio Dries!
Ik heb toch maar beslist af en toe eens een log te schrijven die jullie ook kunnen lezen maar ik loop al goed achter want hier is het intussen al dag 6. Hou je maar al vast want ik ga er komende dagen een hoop schrijven.
Na 2,5 maand zag ik Dries eindelijk terug en konden we beginnen aan ons avontuur!
Onze eerste dag gingen we ontbijten in het lokale bakkertje alvorens we richting de kust wandelde. Lima ligt aan de zee maar wel op een bepaalde hoogte waardoor je langs prachtige kliffen loopt die bekleed zijn met groen en bloemen. We liepen de kustlijn grotendeels af langs verschillende parken zoals Parque del amor waar je een gigantisch beeld vind van twee mensen die aan het kussen zijn: El beso.
Na een tijdje wandelde we toch maar de stad in richting Barranco dat bekend staat voor al zijn "kunst". We hebben toch wel heel Barranco afgewandeld maar kunst hebben wij niet gezien.
In de namiddag besloten we terug te keren en wandelde we richting Parque Kennedy waar we in het zonnetje nog een lekkere cocktail dronken en langs de schilders in het park liepen. We hadden die eerste dag al 16 km gewandeld dus tegen de avond waren we beide erg moe.
Onze tweede dag namen we de taxi richting het historisch centrum van Lima. Bij het binnenrijden van de stad merk je meteen de Spaanse invloed op in de huizen en de decoratie. We begonnen onze wandeling doorheen de stad op plaza de san Martin deze is omgeven door grote witte huizen gebouwd door de Spanjaarden. Hierop volgde de winkelstraat waar uit iedere winkel enorm luid muziek wordt gespeeld waardoor je een kakofonie krijgt van elke soort muziek die je je kan voorstellen. De winkelstraat eindigde op plaza del armas, ook deze is omgeven door gebouwen gebouwd ten tijde van de Spaanse bezetting die fel geel gekleurd zijn. Op de plaza vind je ook het palacio de gobierno dat dienst doet als het presidentiële paleis.
We wandelde nog langs het choco museum en verschillende winkeltjes en gingen in Parque de la Muralla even schuilen voor de warmte. De wandeling eindigde in Barrio Chino, de Chinese wijk van Lima hier aten we dan ook ons middag eten dat genoeg was voor 4 personen ipv 2.
De winkeltjes rondom de Chinese buurt verkochten ook dieren en alle spullen voor dieren, de dierenspeciaalzaken hier zijn er bijna niks tegen! Ik ben er zeker van dat als Dries er niet bij was geweest ik een paar huisdieren rijker was.
S'avonds genoten we nog van wat pintjes bij zonsondergang en daarmee sloten we onze dagen in Lima af. Hopelijk lanterfant ik komende dagen niet te veel en schrijf ik snel de volgende log!
Dikke kussen Dries en Yana

1. Nancy:
    27 april 2018
    Mooi verhaal, schrijf zeker verder . Het is leuk om te lezen wat jullie doen.
  2. Marijke:
    28 april 2018
    Nice, leuk om te lezen wat jullie zoal doen 😁
  3. Gunter:
    28 april 2018
    Vervelen zal je je niet doen. Benieuwd naar je volgend verhaal
  4. Leon:
    Meer meer meer