Tanzania & Zanzibar: dag 11

18 juli 2016 - Zanzibar, Tanzania

Whoop whoop,
Vandaag was de dag dat we vertrokken naar Zanzibar! YES!
Safari's zijn fantastisch maar nu heb ik het echt wel gezien...
Vanochtend vertrokken we dus om 8:30 en stopte richting het vliegveld nog in een aantal souveniershops die zogezegd "goedkoop" zouden zijn, nou ja echt niet!
Die ochtend had ik een masker gekocht in het hotel (was 80 dollar gekregen voor 27 super goedkoop dus) van volledig zwarte ebony, niet gemengd en het was echt wel een groot masker waardoor het een hele oude boom moet geweest zijn om zoveel zwart te hebben. En voor een masker van dezelfde grote en in gemengd ebony (wat dus goedkoper is) vroegen ze in deze shops 130 dollar... Ja dag!
Onze quest naar goedkope souvenirs was dus snel afgelast en we reden verder naar arusha om daar op een privevliegveld het vliegtuig te nemen naar Zanzibar. We namen dus ook afscheid van Nasorro en namen nog even een groepsfoto met hem.
Iedere 20 minuten vertrekt hier een nieuw proppelervliegtuigje naar Zanzibar. Het vliegveld was trouwens zo klein maar echt super fijn.
we zaten helemaal vanvoor in het vliegtuig waardoor we recht op de piloot keken en zo ook alles goed konden volgen. We zaten maar zen 12'ven in het vliegtuig en de vlucht duurde 1 uur en 40 minuten. Toen we uitstapte in Zanzibar begon ik zonder pardon super hard te zweten, beeld je even in je komt van een week safari waar het ijskoud was en nu zit je in 36 graden met al je laagjes nog aan.
We reden nog een uurtje en kwamen toen aan in ons hotel, we zitten aan een prachtig wit strand met super blauwe zee, de uitbaatster is Duits/Hollands en komt uit zuid-Afrika als ze praat klinkt ze een beetje als die verkoper in Frozen, als je niet weet wat ik bedoel zoek dat dan maar op want ik moet men lach inhouden als ik haar hoor praten.
Ze hebben hier ook een klein kitten dat rafiki heet en echt super lief is!
Ik zit sinds gisteren trouwens ook met een mega verkoudheid, en krijg er 2 pakken zakdoeken op een dag door dus ik hoop dat het goede weer me zeer goed gaat doen.
Komende dagen gaat er waarschijnlijk niet veel te bloggen zijn, maar als het internet mee werkt update ik zeker en vast met foto's op Facebook!
Lala salama