Dag 10: berglandschap

11 juli 2014

Hii,
Vandaag een rustige dag gehad,
na het ziek zijn van gisteren hebben we lekker een dagje uitgeslapen en om 9:30 vertrokken we uit het hotel richting Kandy. Hier bezochten we  de botanische tuin, heel erg mooi, alle planten die wij binnen hebben groeien hier buiten. Bamboe dat tot 30 meter hoog groeit, grote ficussen en cactussen. Kortom echt het bezoek waard! We bezochten ook even de lokale markt waar we een mooie sari kochten, een sari bestaat ik verschillende stoffen en kwaliteiten. We kochten een sari uit hele mooie stof van goede kwaliteit, romy bordeaux met zwart en goud, Ik had er een met groen paars en goud. Hierna gingen we naar een optreden met traditionele dansen uit Kandy en Sri lanka, wel leuk om eens te zien maar niet heel speciaal.
Vlak bij ligt ook een grote tempel, deze heet de tempel van de tand. Allereerst even zeggen dat we het optreden en de tempel onze sari's hebben gedragen waarom vele oudere vrouwen ons aankeken en  ons een goed voorbeeld vonden naar de jongere generatie toe, ook de jonge schoolkinderen zeiden dat we mooi waren en keken ons na.
Eerst even wat meer over de tempel. In het sinhalees wordt hij ook wel Dalada Maligawa genoemd, hij bestaat uit een reeks van gebouwen waarrond  hoge muren staan. opde eerste verdieping staat een wand met goud versierd waar achter de tand van boeddha wordt bewaard in 7 dozen en die in een pagoda. Omdat wij er waren op het moment dat de wand openging was het daar dus gigantisch druk... de tand wordt dus iedere dag zo'n 2 tal minuten ten toongesteld( in de pagoda dan) en om de 7 jaar wordt hij 10 dagen lang 2 uur tentoongesteld.  Verder beschikt de tempel over een bibliotheek met oude schriften op papyrus.
Hierna gingen we weer naar het hotel waar we vervolgens nog even gesukkeld hebben met die 6 meter lange sari op te vouwen.
Maar nu lekker onder de dekens.
Slaapwel!