Dag 11: Horton plains

12 juli 2014

hoi,
Vandaag moesten we erg vroeg opstaan --> 5:45 om daarna naar de horton plains te gaan, ook dit is een national park maar het ligt tussen 2000 en 3000 meter hoogte. Ze staat mee op de werelderfgoed lijst van unesco en er wordt heel streng toegekeken op het meenemen van bv plastic.
In het park kan je wandelen naar little world's end en world's end.
Deze 2 plekken zijn uitzicht punten met een steile afgrond.
Little world's end is ong 400 meter steil naar beneden en world's end zo'n 800 meter.  World's end klinkt wel cool maar als de zon had geschenen was dat vele minder geweest. Want wij hadden grote windvlagen en super veel regen. Het was even België 2.0 maar dat maakte het wel vele enger om even over de afgrond te kijken ( ik heb toch wel wat hoogte vrees dus halleluja). Onze wandeling duurde 4 uur om 9 km te wandelen. het was erg veel klimmen tussen de bossen en berg op en af. Maar dat is het park wel waard want zo'n mooi natuurgebied heb ik nog niet veel gezien.
Na deze wandeling ( we hadden het ijskoud door de regen) gingen we met de trein richting Bandarawela.
De rit duurde 2,5 uur en ging langs hele mooie uitzicht punten. Ik was een spannend boek aan het lezen dus heb maar 2 uitzicht punten ofzo gezien ...
( aanrader trouwens! Adam van ted blabla ) anyway! tegen de tijd dat we aankwamen was het al weer tijd voor het avond eten. We logeren vanavond en morgen in de lion inn.
Buiten het feit dat er vlak bij ons badkamer raam buiten 2 grote bijennesten hangen is alles hier wel oke. Oja over die bijen trouwens, hier zijn ze 2 keer groter en ECHT eng. Ik heb het zoiezo al niet voor bijen maar deze zijn echt groot. Het nest voor onze raam is zo'n halve meter groot... ( als je me niet gelooft vraag het dan maar aan Romy)
slaap wel!

Van reisblog naar fotoboek