Dag 12: Bandarawela

12 juli 2014

goedemorgen/middag/avond,
(ik heb echt geen inspiratie om jullie te begroeten)
Vandaag was weer een korte en rustige dag. We stonden op hadden een lekker ontbijt en deden daarna de "village trek" hierbij wandelden we gewoon tussen wat dorpjes heen. De hele tijd berg op en berg af. Na de pijn in men kuiten van onze tocht gisteren had ik geen zin meer om de bergjes te beklimmen maar heb het toch maar gedaan. Onderweg passeer je de kaste van de boeren en zie je ze overal hun velden bewerken. Ondanks dat dit een van de laagste kasten is woonden ze wel in mooie huizen. Er werd vooral rijst gekweekt maar af en toe stak er wel eens een tomaat plantage of zo tussen.
Je wandelt eigenlijk langst de beekjes waarmee ze aan irrigatie doen.
Na deze wandeling van 2,5 uur stopten we bij de familie van onze "village trek" gids.( een rare jongen die amper engels spreekt en ik schat een meter 80) Hier dronken we een kop thee en daarna kregen we bij hen thuis ook lunch. Zoals anders rijst met curry's (eten ze hier als ontbijt, lunch en avondmaal) Na ons dessert (banaan) gingen we terug naar de bus en reden we richting het hotel, hier lazen we nog even een boek voor we naar het stadje gingen.
Het was heel druk dus hadden we na een half uur er al de brui aan gegeven, plus de winkels waren allemaal huishoudwaren of sari winkels.
Hierna gingen we eten in een brits hotel, mooi hotel, en ik heb van heel de. vakantie nog nooit zo lekker gegeten ! hmmm!
Morgen hebben we geen internet s'avonds omdat we in het yala national park gaan slapen (spannend)
doei!