Heenweg en aankomst

30 juni 2014

Hoi allemaal,

om niet naar iedereen telkens weer het zelfde verhaal te hoeven sturen maakte ik maar even snel deze blog. zo kan ik jullie lekker uitgebreid meedelen hoe onze dagen verliepen.

Gisteren vertrokken we op zaventem met Etihad  airways richting Abu Dhabi. zeer mooi vliegtuig het mooiste waar ik al mee heb gevlogen, lekker eten comfortabel zitten, perfect dus. Wat het ook nog speciaal maakte is dat het een van de vliegtuigen was waarmee de passagiers voor de formule 1 vliegen (ik was dus echt heel blij). In Abu Dhabi aangekomen en niet kunnen slapen op het vliegtuig, moesten we nog 2 uurtjes wachten voor onze volgende vlucht. Dus gauw nog even de voetbal gekeken (blijkbaar was iedereen daar aan het supporteren voor nederland).

Bij het aankomen on de luchthaven was ik trouwens erg verbaasd hoe klein het daar was. 1 klein rond gebouw met allemaal gates.

Tijdens het boarden voor ons vliegtuig naar colombo zagen we al veel sinhalese vrouwen met prachtige kledij aan, heel vriendelijke mensen.Wat wel even wennen is, is dat iemand aanstaren hier niet onbeleefd is dus als toeristen werden we op het vliegtuig al van top tot teen bekeken.

Het vliegtuig dat ons naar Sri Lanka zou brengen was niet zeer groot maar perfect om onze slaap in te halen. Na 5 uurtjes vliegen kwamen we aan in colombo. Hier begon het eerste akefietje van de reis al, onze koffers waren bij de verkeerde band met bagage terecht gekomen dus dat was even zoeken maar al bij al hebben we ze toch gevonden. Nadat we ook onze chauffeur hadden gevonden werden we meteen onder gedompeld in de drukte en het verkeer van Sri lanka. Allemaal stonden ze voor de deur van de luchthaven te wachten, spraken ons aan in de hoop dat we met hun taxi zouden meerijden en nog allerlei andere vragen die door het indisch-engelse taaltje niet verstaanbaar waren. Ook het verkeer is met het principe: ik rij waar ik wil rijden, al 1 heilge koe tegengekomen onderweg en vele tuc tuc's ofcourse.

We reden meteen door naar ons hotel in Chilaw waar we gelukkig de hele dag mochten slapen en uitrusten van de reis.

Nog een paar leuke weetjes die we intussen al hebben opgepikt. Sri lanka is voor de gene die dat niet weten een eiland net onder india, het is net iets groter dan nederland. de bevolking spreekt vooral Sinhalees en ook wat engels. Dit omdat ze eerst een kolonie waren van nederland en dan van engeland. (kerkhof is in het sinhalees ook kerkhof) Het geloof hier is voornamelijk het boedhisme dan het christendom, de islam en het hindoeisme, deze laatste is in de minderheid want ze is maar 1% van de bevolking. ohja! het is hier 3,5 uur later dan in België.

Indien ik de volgende dagen over internet beschik (hangt af van hotel tot hotel) dan schrijf ik zeker het vervolg van dit verhaal.
Groetjes !