Schotland dag 1: kaatsheuvel - Glasgow

6 juli 2015 - Glasgow, Verenigd Koninkrijk

Hoi allemaal,
Welkom om de reisblog van de zomer van 2015. Dit jaar reis ik naar Schotland met goede vriend Gijs Op de Beek. Even een klein achtergrond verhaal, Gijs leerde ik kennen op onze rondreis door Mexico samen met zijn goede vriend Rob. Sindsdien zijn deze 2 men beste vrienden en daarom hebben we besloten om lekker gezellig samen op reis te gaan. Rob kon er niet bij zijn deze keer maar de volgende zeker en vast!
Na dit achtergrond verhaaltje even terug naar de blog.
Hier hou ik jullie up-to-date over de reis en de dingen die we hier meemaken (geloof me met gijs kan dat veel zijn).
Ik schrijf doorheen de dag als ik tijd heb, anders enkel s'avonds. Dus moesten jullie er even niet aan uit kunnen waarom ik zo verspring qua tijd ligt het daar waarschijnlijk aan.
We vertrekken over anderhalf uur met het openbaar vervoer naar schiphol en ja hoor... Ik lig nog in men bed. Nou niet zo erg als gijs die vanmorgen nog zijn gehele reistas moest inpakken.
Een hele dag voorbij en we zijn goed in Glasgow geraakt. Geen akkefietjes athans geen grote.
Vanmorgen vertrokken we dus met het openbaar vervoer naar schiphol, dit verliep allemaal erg vlot. Schiphol is nu ook weer grotendeels vernieuwd waardoor alles super vlot liep en we op ons gemakje langs de duty free konden wandelen. Daar nog even lekker gegeten en dan het vliegtuig opgestapt. Voor ik het vergeet, Gijs werd ook nog tegen gehouden want er was iets mis met zijn tas blijkbaar, gelukkig was het vals alarm, maar met Gijs weet je maar nooit! Van de vliegreis kunnen we jullie helaas niet veel meegeven, we lagen allebei namelijk de hele reis te slapen en tot mijn grote schaamte nog wel met mond open ook.
Eens aangekomen in Glasgow konden we elektronisch onze pas laten nakijken of via de normale weg, gijs en ik kozen de normale weg met het idee een stempel te krijgen in ons passpoort... Niet dus! Binnen de eu reizen betekend geen stempel... Helaas!
Na aankomst op het vliegveld vonden we meteen verbinding richting Glasgow en wandelden we naar ons hotel. Het is hier trouwens lekker fris en miezert hier, maar het is wel perfect weer om in te wandelen.
Na het inchecken zijn we de stad weer even ingegaan waar we tapas zijn gaan eten in een Mexicaans restaurant dat er super gezellig uit zag. Natuurlijk dronken we hier een paar biertjes ( voor de mensen onder jullie die het niet weten, Gijs en ik verzamelen bierdopjes). Gijs kreeg het hier klaar om ons bier om te stoten en iedereen keek naar ons, altijd fijn :). Super lekker gegeten in ieder geval, als dessert nam ik harachan chocolate ice, dit is ijs met rode pepers in. Een echte aanrader als je ooit de kans krijgt maar ik zou maar 1 bolletje eten, na 2 bolletjes staat je keel te branden dat kan ik je verzekeren.
Nu zitten we in the piper bar nog even een biertje te drinken ( meewan's red) en morgen gaan we verder Glasgow in.
Ik zou zeggen registreer je voor mijn blog, dan krijg je een mail wanneer een nieuw verhaal online staat. En laat zeker even een reactie achter!
(Aan familie en vrienden van gijs: hij kon de eerste dag al gaan hoor ;) )
Groetjes!

1. Lia:
    7 juli 2015
    klinkt als een goed begin