Schotland dag 2: Glasgow-Baloch-Balmaha

7 juli 2015 - Balmaha, Verenigd Koninkrijk

Goedenavond!
Vanmorgen zijn we vroeg opgestaan om vanuit ons hotel aan de rand van Glasgow de stad zelf in te trekken.
Hier gingen we eerst even opzoek naar een regenbroek voor Gijs. Dus het shopping center in, dat overigens belachelijk groot was. Gelukkig vonden we snel een winkel en konden we weer verder!
Volgende stop het tourist information centre! Hier moesten we uitleg gaan vragen over hoe we van Glasgow naar Balmaha raken vermits we dit zelf niet bepaald konden vinden.
In het informatie center vroegen we dan ook maar even naar een kaartje van de stad en wat uitleg over wat er de moeite waard is om te gaan bekijken.
Na dit alles zijn we eindelijk op pad! Zo vertrokken we naar de kelvingrove art gallery and museum. Het museum was op zich een prachtig gebouw, en de hal binnen was ook zeker leuk om eens te bekijken. We zijn maar even door het museum gewandeld omdat er in de hal beneden een expo bezig was over dinosaurussen en het dus wel net ietsje te druk was.
Na onze wandeling door het museum zijn we even voor het museum op stenen blokken gaan zitten om Gijs zijn selfiestick uit te proberen (die niet werkte). Toen we weer opweg waren merkten we dat we ons kaartje van glasgow waren vergeten, wij weer even terug gewandeld maar helaas... Weg kaartje, dan maar zo verder wandelen.
Na het museum hebben we nog wat door de stad gedwaald op zoek naar the botanic garden. We zijn een paar keer de verkeerde kant op gewezen waardoor we dus even naar boven mochten klimmen om nadien weer naar beneden te wandelen.
Uiteindelijk aangekomen in the botanic garden waar we nog even genoten van het goede weer om dan in de serre's te gaan wandelen toen het regende.
Na de botanische tuin was het helaas al 17 uur en zijn we via de subway weer naar Buchannen street gereden om hier de trein op te stappen richting Baloch. Treinreis van een uurtje om aan te komen in Baloch waar we nog even een biertje dronken (uiteraard!) voor we naar Balmaha reden met de bus. We dronken trouwens het bier van de west highland way zelf.
Nu zitten we dus in Balmaha waar we logeren in the balmaha bunkhouse. Daarnet zijn we dan nog even goed gaan eten zodat we ons bed ik kunnen kruipen om morgen te starten met het wandelen van de west highland way.
Slaapzacht allemaal!
De domme dingen rubriek:
(Hier gaan Gijs en ik de domme of grappige dingen die we toch wouden meedelen neerschrijven.)
1: we kwamen tot de vaststelling dat Gijs geen pringles van mij kan stelen want zijn hand past niet in de pringle doos.
2: yana liep vol op het buskot.
3: Gijs lachte weer met daklozen
4: we waren bijna vergeten af te stappen van de trein, dit zag gijs ook pas toen de trein bijna opnieuw vertrok.
5: de subway poortjes zijn geen vrienden van ons, ze willen niet open.

1. Nancy:
    Ohh jullie 2 samen he , ik wist dat , dar problemen ging geven . Haha