Schotland dag 9: Kingshouse - Kinglochleven

16 juli 2015 - Kinlochleven, Verenigd Koninkrijk

Goeiedag allemaal!
Vandaag was een schitterende dag.
De dag begon dus met een wandeling door de bossen richting glencoe om daar de bus te nemen naar Kingshouse waar we terug begonnen met onze wandeling naar Kinglochleven.
Toen we op de bus zaten kwam ik plots tot de bevinding dat mijn handdoek en regenjas nog in het hostel lagen, maar gelukkig kon ik ze bellen en hebben ze deze in onze reistassen gestoken zodat ik ze vandaag weer terug bij me had.
Dat ik mijn regenjas niet bij had vandaag was zeker geen probleem want het was prachtig weer!
Gijs had wel wat last van zijn enkel waardoor we na een uurtje gestopt zijn met wandelen om even een pauze in te lassen. Hierna moesten we door de vallei heen wandelen en moesten we nogal hoog klimmen. Na een tijdje zagen we pas dat we dus de volledige berg opmoesten die 540 meter hoog was. Nou lekker gezellig dachten we, als kreupelen die berg op om dan ergens in het midden van de klim te horen te krijgen dat we "the devils staircase" aan het bewandelen zijn, waarvan wij dachten dat ze morgen zou zijn.
Boven aangekomen hadden we een fantastisch uitzicht en hebben we daar onze lunch opgegeten.
Brad de amerikaan die we onderweg hadden leren kennen was ook net boven aangekomen en het was weer een tijd geleden dat we elkaar waren tegengekomen dus deden we ook met hem even een babbeltje.
De afdaling ging gelukkig een pak beter en sneller waardoor we goed konden doorwandelen. Onderweg kwamen Carla en Tom weer tegen, een ander Amerikaans koppel die we na dag 3 niet meer hadden gezien maar waar we zeker nog aan gedacht hadden. We hebben zeker een uur lang liggen praten terwijl we verder afdaalden richting ons hostel.
Vandaag sliepen we in een microlodge (mini hobbithuisje). Na het inchecken ging ik even wifi'en en heeft gijs nog een uurtje geslapen, om dan naar het stadje lunch en ontbijt voor morgen te gaan halen en een hapje te eten.
We stapte de inn binnen toen plots brad voor onze neus sprong, en ja ik meen het wanneer ik zeg sprong.
We zijn met hem aan tafel gaan zitten hebben wat gegeten en gedronken en vooral goed gelachen. Toen kwamen carla en tom ook binnen! Werd het helemaal gezellig natuurlijk!
Nadien terug naar ons hostel gegaan, een douche genomen en nog wat gepoolt ( ik ben zo zwaar verloren) straks kruipen we ons bedje in want morgen moeten we 24 km wandelen.
Slaapwel
Domme dingen rubriek:
1:Witte wolken Ipv blauwe wolken ( gijs benoemde het stukje blauwe lucht dat we deze week zagen een blauwe wolk)
2:Gijs viel tijdens het schrijven van deze blog van zijn stoel ... Hahahaha