Dag 4: Jaffna

3 juli 2014

dag 4:
Vandaag was een rustige dag omdat we gisteren al de tempel en het dutch fort hadden bezocht stond vandaag alleen de bibliotheek en het strand, onderweg naar het strand reden we voorbij een paar praal wagens die langs de kant van de weg stonden omdat er vandaag overal feesten van het hindoeisme aan de gang waren.
Op een bepaald moment reden we voorbij zo'n stoet die aan de gang was en de gids zei ons dat we niet hoefde te kijken maar dat deden we toch. tot mijn spijt want helemaal vooraan de praalwagen hing een man met pinnen (soort van grote vishaken) door zijn huid aan de praalwagen. Hij vloog op en neer door een man die bovenaan de constructie met zijn benen het platform naar beneden duwde. Ieder jaar moet een andere man hier aan gaan hangen als "bloed" en "pijn" offer.

Na dit alles gezien te hebben reden we nog een halfuurtje door tot Karainagar en bezochten daar het strand. Heel anders vergelijken met wat we tot nu toe al gezien hebben. prachtig wit strand met blauwe
zee en open lucht. En natuurlijk is dit niet zo maar een mooi strand, het zou  geen stuk van Sri lanka zijn zonder koeien en straathonden die tussen je spullen komen neuzen wanneer je even in het water bent.

Verder een prachtige dag na het strand nog even een uitzicht put bezocht en dan terug naar het hotel en weer langs een stoet gepasseerd. Deze keer gelukkige een normale , nou ja normaal, een stoet voor een dode man met allemaal lachende mensen ... met rommels en veel lawaai en wij maar klappen met het idee dat het iets leuks was haha

Geen extra weetjes vandaag... Helaas.
Tot morgen!