Schotland dag 11: Fort william: The Jacobite

18 juli 2015 - Fort William, Verenigd Koninkrijk

Goedeavond allemaal!
Vandaag zijn we vroeg opgestaan om terug naar fort williams te gaan (deze keer gelukkig met de taxi ipv te voet). Waar we probeerden om tickets te bemachtigen voor de jacobite om 10 uur. De Jacobite is trouwens de harry potter trein moesten jullie dit niet weten. Omdat de trein meestal al volgeboekt zit en er maar een aantal tickets de dag zelf nog verkocht worden wouden we er optijd zijn. Helaas waren de tickets voor de trein van 10 uur al uitverkocht dus kochten we die voor 14 uur. Het was natuurlijk nog maar kwart na 10 (waren er al om half 10 maar moesten om 10 uur terug komen) toen we de tickets kochten dus zijn we nog maar door de winkelstraat van Fort william gewandeld om souveniers te kopen. Wat doe je anders als je met Gijs op vakantie bent? (Gijs is echt de souvenierman geloof me!)
Toen we een foto van de bar wouden nemen waar we gisteren met Carla,
Tom en Brad zaten bleek dus dat Carla en Tom ook voor de bar stonden. Waardoor je op de foto die gijs had gemaakt kon zien hoe enthousiast Carla was om ons terug te zien (foto zullen we er binnenkort bij zetten :) ). Zij gingen ook met de Jacobite in de namiddag waardoor we ze nog een hele dag tegen het lijf gelopen zijn.
Vervolgens stonden we in een souvenierwinkel waar Brad voor de zoveelste keer weer eens voor mijn neus sprong ( nogmaals hij springt echt), en vermits hij echt een beer van en vent is verschiet ik me iedere keer rot waardoor hij natuurlijk weer moest lachen.
Na al dat geshop zijn we nog snel iets gaan eten om dan op de Jacobite te stappen.
De rit duurt zo'n 2 uur en je rijdt vanaf Fort william naar Glenfinnan waar je over het Glenfinnan Viaduct rijdt dat je ook kan zien in de Harry potter films (Awesome!).
Hierna reden we door de highlands verder door naar Millaig waar we 2 uur de tijd hadden om rond te kijken voor we weer vertrokken. De 2 uur waren zeker en vast genoeg want zoveel was er in Millaig niet te zien. Vanaf Millaig kan je wel naar isle of sky, rum en nog een waarvan ik helaas de naam vergeten ben (hier waren die 2 uur te weinig natuurlijk). Daarom zijn we maar even langs de vissersboten gewandeld waar we een zeehond zagen die duidelijk van de aandacht van de mensen op de kade genoot.
Hup de trein weer op naar Fort william, afscheid genomen van Carla en Tom, om weer naar het hostel te vertrekken en ons bedje kn te kruipen.
Slaapzacht!
Domme dingen rubriek:
1: (deze was ik nog vergeten... )Gisteren avond zaten we op de bank wat te wifi'en en te praten met 2 mensen toen gijs plots echt een luide scheet liet.