Schotland dag 3: Balmaha - Rowardennan: walking the west highland way

8 juli 2015 - Rowardennan, Verenigd Koninkrijk

Hoi allemaal,
Vandaag begonnen we aan het eerste deel van onze wandeling. Vanuit Balmaha vertrokken we naar Rowarrdenan. Zo begonnen we aan het eerste deel van de West Highland Way, de paden zijn echt super! We liepen langs loch lomond en af en toe door de bossen. Het ging heel moeizaam maar ondanks alle stops zijn we er wel geraakt en dat binnen de tijd die we wouden doen. We wandelden 11,2 km met onze grote rugzakken uiteraard. Dit zou zo'n 3-4 uur moeten duren en we hebben er 4 uur en een half over gewandeld, niet slecht! Zeker wanneer koppels zonder rugzak er 5 uur over deden. Onderweg kwamen we heel wat heuvels tegen waardoor we vaak gestopt zijn met wandelen wanneer we boven kwamen (conditie = duidelijk zero).
Onderweg zagen we wel de schotse hooglanders waar we binnenkort zeker wat leuke foto's van online zullen plaatsen!
We kwamen dus erg vroeg aan in ons hostel dat overigens echt prachtig is en aan het meer ligt. Hier hebben we dan ook de rest van de namiddag in het gras gelegen en genoten van de zon! Nu drinken we even gezellig een biertje van de west highland way zelf!
Verder kan ik er helaas niet meer aan toevoegen vermits we voornamelijk gewandeld hebben ;)
Dus nog veel plezier met de domme dingen rubriek en hopelijk tot morgen!
Domme dingen rubriek:
1:Yana valt van wc in het hostel omdat de wc-bril niet vast hing...
2: Gijs valt over een steen die zeker groot genoeg was om te zien...
3: We lopen een steile heuvel op langst de kant van de weg die eigenlijk terug naar beneden liep naar die zelfde weg, onnodige helling gewandeld dus...
4:Het begint te regenen, doen onze regenjassen aan. Het stopt met regenen.
5: Er was 1 hoge berg op de weg... Die dachten we gehad te hebben... Dit bleek dus niet zo.
6: Gijs snurkt op het grasveld, en iedereen keek.
7: Gijs ziet 2 gezichten wanneer ik hem wakker maak omdat hij te hard snurkt, ik zeg hem: er is maar 1 gezicht dat is dat van mij en dat kijkt nu boos. Gijs reageert met uhu en herinnert zich s'ochtends niks.
8:We zingen liedjes over varens (ferns,ferns,ferns)