Schotland Dag 6: Inverarnan - Tyndrum

12 juli 2015 - Tyndrum, Verenigd Koninkrijk

Hoi allemaal
Vandaag wandelden we de eerste 20 km van onze weg. We waren vol goede moed vertrokken, we zijn vroeg opgestaan om te beginnen wandelen. Vanaf nu gaat onze tocht door de echte highlands en zijn we dus ook weg van het meer.
De wandeling was niet zo zwaar en het was erg vlak wandelen met af en toe een kleine klim. Onderweg kwamen we veel watervallen tegen en moesten we ook wel eens de rivier proberen oversteken door van steen naar steen te springen. Na een uur of 5 stopten we op een boerderijtje waar je eten kon bestellen, hier bestelde gijs wat eten en at ik de overschot van men lunch op. We zaten buiten op het terras van de bar te schuilen voor de regen waardoor we met andere wandelaars zijn beginnen praten en toch zeker een uur en half zijn blijven zitten. Na onze leuke babbel gingen we weer verder, helaas waren mijn benen in tussen tijd stijf door zo stil te zitten en kreeg ik last van mijn knie. Onderweg was er wel wat regen trouwens, maar gelukkig niet al te veel zodat we ons tempo konden volhouden.
Na een dag wandelen kwamen we aan in Tyndrum waar we in een hobbit huisje sliepen, dit was echt heel gezellig al heb ik de hele nacht gebibberd van de kou.
In het stadje zijn we nog even iets gaan eten om ons daarna terug te trekken in ons hobbithuisje en even een boek te lezen.
Er was trouwens een stroompanne geweest voordat we er aankwamen waardoor het internet niet werkte en ik de blog niet online kon zetten dus bij deze!
Domme dingen rubriek:
1: we hadden een super (uhhum) vriendelijke receptionisme
2: we waren bijna vertrokken zonder lunch
3: we wouden in crainlich een stempel in ons west highland way passpoort laten zetten maar kwamen toen tot de realisatie dat die in onze grote tas zat...
3: Gijs kan nu het eerste lief van belle en het beest in het engels zingen ipv nederlands
4: we hadden geen kopkussen, geen dekens, maar wel een koelkast, magnetron en telivisie. Maar dekens en kopkussen... Ho maar!
5: Voor 5 pond kreeg gijs wel een slaapzak... Kussen zat er niet bij
6: Gijs laat een boer aan de kassa in de supermarkt
7: ons cash geld is op en de atm's doen het niet.
8: Gijs is uitgegleden
9: we hebben revanche gemaakt bij de oudjes en ze deze keer wel ingehaald!
10: "Dat is volgens mij de naam van de uitvinder... Slaazak"
11: We hebben kalkoenen nagedaan
12: Gijs en yana vinden alles :"helemaaaal mooi" & "swel lieeefff"