Schotland Dag 5: inversnaid - inverarnan

12 juli 2015 - Inverarnan, Verenigd Koninkrijk

Hoi iedereen deze is geschreven door gijsje!

o allemaal,

Vandaag zal ik eens een stuk schrijven over ons avontuur. Onze derde dag van de west high land way beloofde de zwaarste van allemaal te worden. Omdat we beide last hadden van onze voeten en verteld werd dat de zwaarste tocht in t verschiet lag besloten we onze rugzakken af te geven en te laten vervoeren.
Amaya, wat was dat een goede keus geweest. De belofte van alle reisgidsen en Schotten zelf werden al snel ingewilligd toen we onze wandeling begonnen. Klauteren over stenen, spingen over rivieren, uitglijden in de modder, uit balans raken door smalle paadjes. T was echt zonder zwans (Yana's woord voor 'zonder grapje', tja ik moest ook even wennen aan dat woord) de zwaarste dag, in ieder geval tot nu toe. Wat hebben wij vaak geroepen, oh wat zijn we blij dat we die rugzakken hebben afgegeven.
We kwamen er een aantal tegen die dat niet gedaan hadden en die waren gebroken.
Op sommige stukken was t pad zelfs verdwenen en moesten we ons aan een steen omhoog werken. Al met al dus een uitdagende tocht maar de voldoening achteraf is dan ook wel groot.
T was vooral miezerig weer, maar door dat we ons extra moesten inspannen vandaag was die verkoeling juist wel fijn. Alleen die verdomde midgets, ik zit onder de muggenbulten. Bij Yana valt t zogezegd nog mee.
We hebben t weer binnen de verwachtte tijd volbracht en komen rond half 3 aan bij 'beinglas farm' in Inversnaid!
Daar wat kaarten gekocht en een enkelband om onze toch wat zwakke enkeltjes ietwat te ontlaste .
In de plaatselijke bar een potje jokeren gedaan en lekker gegeten. En weer wat biertjes ingechecked op untappd. Yana wordt weer degoetant (geïrriteerd op Belgisch niveau) dat ik weer een badge scoor en zei nie :p.
Domme dingen rubriek:
1: Gijs stoot telkens zijn kop aan t stapelbed
2: Gijs is te groot voor de cabin
3: Gijs verbreekt de stilte tijdens t wandelen met scheten en boeren (mi scuzie)
4: Yana verliest telkens haar evenwicht en balt van de berg
5: We waren bijna onze schoenen kwijt in de modder (ja zo erg was t)
6: Gijs duwt hele muren van klei weg (en ja zo sterk ben ik dus )
7: Lopen te stressen of we onze rugzakken krijgen of niet? (Uiteindelijk wel)

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl