Tanzania & Zanzibar dag 4

11 juli 2016

Jambo (hallo)
Vandaag starte dag 4 en hadden we onze allereerste safari van deze vakantie. Vanmorgen hadden we een klein ontbijtje bij de masaai en namen we afscheid. Om 7:30 vertrokken we richting Tarangire national park waar we om 13:30 aankwamen. Nasorro had ons een lunchbox voorzien zodat we op ons gemakje konden lunchen terwijl hij onze inkomtickets ging halen want er stond een lange wachtrij (Nasorro is aan het vasten dus die eet niet mee). Tegen half 3 zaten we in het park en keken we al alle kanten op opzoek naar het eerste dier. Mama spotte als eerste een groep zebra's die aan een waterplas in de schaduw stonden en wat later zagen we (erg) ver weg een aantal giraffen.
Op een bepaald moment stonden naast ons een 4-tal olifanten ze leken wel in slaap te vallen want er zat niet veel beweging in, eentje ging met zijn slagtanden tegen de boom hangen en bleef zo er wat tegen leunen, leuk zicht was het zeker.
Vervolgens reden we langs een grote vallei met een rivier, vele bomen en hier zagen we echt belachelijk veel olifanten dat deel van het park wordt door de gidsen elephant land genoemd. Onderweg kwamen we nog meer dieren tegen zoals zebra's, impala's, stokstaartjes, gnoe's, en een tal van vogels. Na een tijdje zegt Nasorro plots: "i smell cats". En gelijk had hij, wat verder stonden 11 jeeps te wachten tot de leeuwin teug uit het gras zou komen. Wachten op een leeuwin vraagt veel geduld dat was zeker na een 20 tal minuutjes wandelde ze een stuk verder en verstopte ze zich. De zebra's en gnoe's die voorheen boven stonden gingen drinken aan de rivier en dat had ook onze leeuwin gezien want ze sloop steeds dichterbij. Toen ze uiteindelijk aanviel liepen alle dieren uit elkaar en twijfelde of ze wel zou doorlopen want ze stopte en staarde even. Ze koos een gnoe uit liep deze achterna over de rivier en ik zag ze hem net nog bijten in zijn nek voordat alle jeeps de richting uit reden waar ze hem ving. Toen onze jeep naar daar reed zagen we hoe ze de gnoe wurgde en wanneer deze dood was het gras in trok.
Na deze fantastische en zeer zeldzame ervaring reden we richting de uitgang van het park waar we gelukkig nog een aantal giraffen tegenkwamen, en stokstaartjes.
Deze nacht slapen we in een prachtig tentenkamp met uitzicht over heel het park!
Zeer mooi!

Lala salama!