Tanzania & Zanzibar dag 6

13 juli 2016

Jambo!
Dag 6 ging weer van start en we zouden ons koude plekje op 1500 meter verlaten en inruilen voor het (hopelijk) warme Serengeti national park! Om 10 na 8 kropen we in de jeep en reden we een halfuurtje naar de ingang van de gnorogoro krater waar we langs zouden rijden om in serengeti te raken. Er stond hier weer een lange wachtrij voor we onze tickets hadden en verder mochten. Langs de krater was het allemaal groen bebost en zeer mistig, zo bleef het praktisch de hele weg nog tot we een 2 tal uurtjes verwijderd waren van het park. Onderweg kregen we prachtige landschappen te zien van valleien waar ondanks de mist waarin we zaten de zon toch opscheen. Op een bepaald stuk was het alleen maar een weg vol met stenen en zand waardoor we continue heen en weer hobbelde, en zover je kon kijken was er enkel maar verdroogt landschap.
Om 12:00 uur kwamen we aan de ingang van het park en aten we onze lunch tussen de andere toeristen en dit zijn echt de meeste toeristen die ik tot nu toe al zag. Het duurde anderhalf uur tot we ook effectief onze tickets hadden en vertrokken dan maar snel weer.
Het park is net zoals het deel er heen verdroogd gras met een paar bomen en weggebrand gras (dit wordt met opzet gedaan). Nasorro riep plots dat hij een cheeta had gezien, ik heb er echt letterlijk 5 minuten naar moeten zoeken, hij rijdt met de auto en spot een cheeta = applaus. De cheeta was redelijk rustig en liep af en toe eens een eindje verder.
Omdat het park zo groot is leggen we grote afstanden af en kan er wel even duren voor je nog eens een dier ziet. Maar! (Na lang rijden) zagen we 2 leeuwen onder een boom slapen. Door de motors die startte of stopten werd 1 van de 2 wakker en konden we hem goed zien. Hij zat op 3 à 4 meter van ons vandaan en we konden hem dus heel goed zien. Na een paar auto's en zatte Engelse die voorbijreden ging hij dan toch maar rechtstaan om een stukje verder te plassen en zich dan maar weer in het hogere gras te verstoppen.
Verder zagen we vandaag nog 2 leeuwinnen die lagen te slapen in de verte, olifanten (1 was echt de grootste die ik tot nu toe zag) die langs onze jeep het pad overstaken, een plas vol nijlpaarden, en... Een luipaard! Athans dat dachten we tot hij uit de boom sprong en het er 2 bleken te zijn. Richting ons verblijf kwamen we nog 7 leeuwen tegen, 1 mannetjes en 6 vrouwtjes, het mannetje had duidelijk gevochten want hij had een wonde op zijn hoofd. Zo zie je dus, ondanks de afstand hebben we 4 keer katachtigen gezien vandaag. Het enige dier dat we nu nog niet gezien hebben is de neushoorn, laat ons hopen dat we het geluk hebben deze te zien vermits deze vanwege stropers nog weinig te zien zijn.
Vannacht slapen we weer in een tentenkamp in het midden van het park wat betekend dat de begeleiding van en naar de tent extra streng zal zijn, we verblijven hier 3 dagen omdat het park zo groot is dat je het onmogelijk in 1 dag kan doen.
Zoizo ben ik erg blij eindelijk in mijn tent te zijn want ik voel me als een zandbak, de enige kleur die ik heb gekregen vandaag is die van zand

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl